Adviseur informatievoorziening (32-36 uur)

Met jouw kennis van informatie en data weet jij hoe je om moet gaan met (complexe) informatievraagstukken. Dankzij jouw focus op resultaat en kwaliteit ben jij van onschatbare waarde. Je draagt bij aan ons doel: een veiliger IJsselland. Als adviseur informatievoorziening weet jij wat daarvoor nodig is. Is dit iets voor jou?
Als adviseur informatievoorziening (IV) beweeg jij je door de hele organisatie en bouw jij de brug tussen de wensen vanuit de organisatie en de informatievoorziening. Je bent iemand die graag in contact is met collega’s.
Wat je doet
Zo adviseer je over verbeteringen in onze informatievoorziening en de bijbehorende bedrijfsprocessen, en help je de organisatie om strategische keuzes te maken bij de selectie en implementatie van nieuwe systemen of software. Jouw doel is het zorgen voor een naadloze en efficiënte gegevensuitwisseling. Veranderwensen binnen de organisatie vertaal jij naar praktische toepassingen binnen ons systeemlandschap. Als spin in het web weet je de vraagstukken goed te matchen met functionele en technische mogelijkheden op basis van de laatste ontwikkelingen.
Je staat aan de lat van een (door) te ontwikkelen datawarehouse, het optimaliseren hiervan en het verbeteren van deze werkprocessen. Je weet de informatiearchitectuur goed neer te zetten en je draagt bij aan projecten uit ons programmaplan IV. Dat kan zijn in de rol van projectleider of projectlid.
Het is dus een veelzijdige functie in een organisatie die volop in ontwikkeling is op het gebied van data en informatievoorziening. Je helpt ons verder in het voldoen aan de maatschappelijke opgave waar we voor staan.
Een unieke kans binnen deze functie is dat je een crisisfunctie kunt vervullen. Dit betekent dat je in tijden van crisis direct betrokken bent bij de coördinatie en ondersteuning van de veiligheid in de regio. Crisisrollen zijn gevarieerd: je kunt bijvoorbeeld opgeleid worden tot officier van dienst, informatiemanager of communicatiespecialist en nog veel meer. Zo maak je jouw werk nog uitdagender. Meer informatie over alle crisisfuncties vind je hier.
Benieuwd hoe het is om naast je ‘normale werk’ ook een crisisfunctie te hebben? Lees dan het verhaal van Merel of de verhalen van onze andere collega’s.
Over jouw team en de organisatie
Als adviseur informatievoorziening maak je deel uit van het team Informatievoorziening, dat bestaat uit ongeveer tien collega’s. Het is een jong, bevlogen team met ieder zijn of haar specialisme. Ondanks de diversiteit weten zij elkaar te vinden en te versterken.
Wie je bent
Jij bent analytisch en hebt goede communicatieve en adviesvaardigheden. Je werkt graag samen en hebt overtuigingskracht. Je beheert alle facetten van het vak. Je bent niet snel uit het veld te slaan, bent nieuwsgierig en praktisch ingesteld. Tevens draai jij je hand er niet voor om, om op te treden als projectleider als er een implementatie- of projectplan voorbij komt. Je bent een teamplayer die met zijn kennis een belangrijke rol heeft binnen het team Informatievoorziening.
Dit vragen wij verder:
- Een afgeronde hbo of vergelijkbare opleiding zoals Business IT & Management, Bedrijfskunde/Informatiemanagement of je hebt door werkervaring de juiste kennis opgedaan.
- Je beschikt over actuele kennis van IV-oplossingen, informatiebeheer en datamanagement en hebt affiniteit met bedrijfsprocessen.
- Je bent een proactief persoon, hebt uitstekende communicatieve vaardigheden, ziet kansen, pakt deze aan en je bent oplossingsgericht.
- Je begeleidt en ondersteunt collega’s bij het gebruik en de toepassing van nieuwe systemen en zorgt voor kennisoverdracht binnen de organisatie.
- Je hebt kennis van databases/datawarehousing/ETL (SQL,FME) en dashboarding (PowerBI).
Wat we bieden
We bieden je een uitdagende functie als adviseur informatievoorziening voor 32-36 uur per week. Je aanstelling is in eerste instantie voor één jaar. Afhankelijk van de ontwikkelingen binnen de organisatie kan gekeken worden naar vervolgmogelijkheden. De functie is ingedeeld in de HR21 normfunctie medewerker systemen I, gewaardeerd in schaal 10 van het CAR-UWO Veiligheidsregio’s (maximaal € 5.336,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek). Afhankelijk van je opleiding en ervaring kan een aanloopschaal van toepassing zijn. Bij aanstelling accepteer je de de rechtspositie die bij de functie hoort.
Werken bij Veiligheidsregio IJsselland betekent dat je een bijdrage levert aan een veilige samenleving. Je komt te werken in een dynamische en maatschappelijk relevante organisatie. Ook krijg je de kans om een cruciale bijdrage te leveren aan de operationele inzet en veiligheid. Je werkt samen met een gedreven team en met diverse externe partners. Ruimte voor eigen initiatief en professionele ontwikkeling vinden we vanzelfsprekend. We zijn veelzijdig, dynamisch, informeel, volop in ontwikkeling en flexibel. Dat zie je ook terug in de secundaire arbeidsvoorwaarden zoals:
- Flexibele werktijden;
- De mogelijkheid om gedeeltelijk thuis te werken;
- Ruime reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer;
- Individueel keuzebudget van 18,63%;
- Bekijk nog meer voordelen op de pagina ‘arbeidsvoorwaarden’.
Solliciteren
Ben jij klaar om een waardevolle rol te spelen in de veiligheid van onze regio? Solliciteren kan tot en met 8 mei 2025 via onderstaand formulier. We zijn benieuwd naar jouw motivatie en cv. Heb je vragen over de vacature of wil je eerst kennismaken met een collega? Neem dan contact op met Gine Oude Egberink, interim teamleider informatievoorziening. Gine is bereikbaar op telefoonnummer 06-33140721. Bij een definitieve aanstelling zullen wij je vragen een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen.
Goed om te weten: het selectiegesprek vindt plaats op maandagochtend 12 mei in Zwolle. Houd hier rekening mee in je agenda.