Algemeen commandant communicatie
(crisisfunctie met piket)
Als algemeen commandant communicatie (AC-C) ben je verantwoordelijk voor de inrichting, organisatie en coördinatie van het regionale actiecentrum crisiscommunicatie. Je zorgt voor voldoende bezetting, bewaakt het communicatieproces, zorgt dat alle spelers goed aangehaakt zijn of blijven en je hebt aandacht voor het welzijn van je collega’s in het team.
Denk je, dit is echt mijn ding? Dan ben jij binnenkort misschien wel ons nieuwe algemeen commandant communicatie (AC-C). Deze crisisfunctie is een uitdagende aanvulling op je dagelijkse werk.
Wat je doet
Je bent in staat om:
- Het actiecentrum crisiscommunicatie operationeel te maken;
- Leiding te geven aan een groep medewerkers;
- De crisisstructuur te bewaken en te zorgen voor goede afstemming;
- Mee te draaien in het piketrooster (1 week per 5/6 weken 24/7);
- 24 uur per jaar te besteden aan het op peil houden van je vaardigheden met oefeningen, opleidingen en trainingen.
Benieuwd hoe het is om een crisisfunctie te combineren met je reguliere werk? Lees dan de verhalen van onze collega’s.
Wat we vragen
De algemeen commandant die we voor ogen hebben is ervaren in het communicatievak of heeft daar veel affiniteit mee en is sterk in organiseren en coördineren van processen. Hij of zij heeft daarbij aandacht voor het welzijn van de collega’s in de sectie crisiscommunicatie.
Daarnaast vragen we het volgende:
- Je bent werkzaam bij Veiligheidsregio IJsselland of een van haar partnerorganisaties, zoals Politie, GGD, Waterschap, Provincie, gemeente;
- Je bent bereid om minimaal 24 uur per jaar je kennis en vaardigheden op peil te houden via oefening, training en opleiding;
- Je woont/verblijft bij voorkeur in onze regio en/of kunt binnen 30 minuten in Zwolle zijn;
- Je hebt toestemming van je werkgever om je dagelijkse werk spontaan ‘los te laten’ als je pager of telefoon gaat.
Wat we bieden
Als algemeen commandant communicatie heb je een maatschappelijk relevante crisisfunctie die je uitvoert naast je normale baan. Je krijgt een training om je voor te bereiden op je rol en om je vaardigheden op peil te houden, besteed je ongeveer 24 uur per jaar aan oefenen en trainen. Voor je bereikbaarheidsdiensten ontvang je een vergoeding volgens de arbeidsvoorwaardenregeling van je hoofdwerkgever.
Interesse?
Heb je interesse in deze functie of wil je graag meer weten? Neem dan contact op met Janny Nijsingh, coördinator crisiscommunicatie. Janny is bereikbaar via 06 – 51154478 of via de mail j.nijsingh@vrijsselland.nl. Werk je bij een gemeente, dan kun je je ook bij laten praten door je adviseur crisisbeheersing.