Beleidsmedewerker management en bestuur
Ben jij een gedreven adviseur met strategisch inzicht? Zoek je een uitdagende baan in een dynamische omgeving? En wil je met jouw werk impact maken op de veiligheid van meer dan 500.000 mensen? Solliciteer dan nu als beleidsmedewerker management en bestuur (32 uur per week).
Wat je doet
Als beleidsmedewerker management en bestuur ben je een verbindende schakel in onze organisatie. Je ondersteunt managers en bestuurders in beleidsvorming en besluitvorming. Jouw taken zijn divers en uitdagend:
- Beleid ontwikkelen: je schrijft beleidsplannen op basis van onderzoek, wet- en regelgeving en behoeften uit de organisatie.
- Trendanalyse: je signaleert maatschappelijke ontwikkelingen en adviseert hierover.
- Projecten: je neemt deel aan projecten met focus op beleidsontwikkeling.
- Implementatie: je draagt bij aan de uitvoering van beleid en bewaakt de voortgang en kwaliteit.
- Sturingsinformatie: je verzamelt en analyseert gegevens en rapporteert hierover (planning & control).
- Bijeenkomsten organiseren: je organiseert bijeenkomsten voor interne en externe stakeholders, zoals veiligheidspartners en gemeenteraden.
- Ondersteunen en adviseren: je ondersteunt en adviseert onze managers en bestuurders bij de voorbereiding op regionale en landelijke overleggen. Zo zitten zij goed geïnformeerd en voorbereid aan tafel.
Een unieke kans binnen deze functie is dat je een crisisfunctie kunt vervullen. Dit betekent dat je in tijden van crisis direct betrokken bent bij de coördinatie en ondersteuning van de veiligheid in de regio. Crisisrollen zijn gevarieerd: je kunt bijvoorbeeld opgeleid worden tot officier van dienst, informatiemanager of communicatiespecialist en nog veel meer. Zo maak je jouw werk nog uitdagender. Meer informatie over alle crisisfuncties vind je hier.
Benieuwd hoe het is om naast je ‘normale werk’ ook een crisisfunctie te hebben? Bekijk dan de verhalen van onze collega’s.
Over jouw team en de organisatie
Als beleidsmedewerker management en bestuur maak je deel uit het team Bestuur en organisatie. Dit team staat in verbinding met alle onderdelen van de organisatie. Samen met deze collega’s zorg je ervoor dat de beleidsmatige zaken geregeld zijn om de organisatie goed te laten functioneren.
Wie je bent
Wij zoeken een gedreven en resultaatgerichte collega die zich thuis voelt in de complexe wereld van het openbaar bestuur. Je bent een echte verbinder met uitstekende communicatieve vaardigheden in woord en schrift. Je werkt nauwkeurig en gestructureerd, bent flexibel en hebt een scherp oog voor detail. Dit alles combineer je met de inbreng van eigen denkkracht. Zo weet je vraagstukken te analyseren en te vertalen naar concrete plannen. Je bent je bewust van de bestuurlijke context waarin de veiligheidsregio opereert en weet op een integere en sensitieve manier verschillende belangen om te gaan. Met jouw kritische blik durf je tegengeluid te geven om zo het beste eindresultaat te krijgen.
Verder vragen we het volgende van jou:
- Ervaring met het adviseren in de context van een maatschappelijk georiënteerde organisatie.
- Hbo werk- en denkniveau.
- Een bestuurskundige of bedrijfskundige achtergrond, bij voorkeur met een juridische specialisatie.
Wat we bieden
We bieden je een uitdagende functie als beleidsmedewerker management en bestuur voor 32 uur per week. Je aanstelling is in eerste instantie voor één jaar met uitzicht op een vast dienstverband. De functie is ingedeeld in de HR21 normfunctie medewerker ontwikkeling lll, gewaardeerd in schaal 10 van het CAR-UWO Veiligheidsregio’s (minimaal € 3.581,- en maximaal € 5.356,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek). Afhankelijk van je opleiding en ervaring kan een aanloopschaal van toepassing zijn. Bij aanstelling accepteer je de rechtspositie die bij de functie hoort.
Werken bij Veiligheidsregio IJsselland betekent dat je een bijdrage levert aan een veilige samenleving. We zijn veelzijdig, dynamisch, informeel, volop in ontwikkeling en flexibel. Dat zie je ook terug in de secundaire arbeidsvoorwaarden zoals:
- flexibele werktijden;
- mogelijkheid om gedeeltelijk thuis te werken;
- ruime reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer;
- individueel keuzebudget van 18,63%;
- bekijk nog meer voordelen op de pagina ‘arbeidsvoorwaarden’.
Solliciteren
Ben jij klaar om een waardevolle rol te spelen in de veiligheid van onze regio? Solliciteren kan tot en met 29 januari door onderstaand formulier in te vullen. We zijn benieuwd naar jouw motivatie en cv. Heb je vragen over de vacature of wil je eerst kennismaken met een collega? Neem dan contact op met Henk Schreuders, manager bestuur en organisatie, via mail op h.schreuders@vrijsselland.nl of telefonisch op 06 – 100 57 437.
Bij een definitieve aanstelling zullen wij je vragen een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen.
Goed om te weten: Ben je door de briefselectie? Dan vindt het selectiegesprek plaats op
10 februari en een eventueel tweede selectiegesprek vindt plaats op 13 februari. Houd hier alvast rekening mee in je agenda.