Door naar de hoofd inhoud

Informatiemanager CoPI (piket)

Bij een grootschalig incident draait alles om snelle, nauwkeurige informatie-uitwisseling. Als Informatiemanager CoPI speel jij een cruciale rol in het succes van het Commando Plaats Incident. Jij zorgt ervoor dat alle (hulp)diensten de juiste informatie hebben om snelle en doeltreffende beslissingen te nemen. Heb jij de analytische skills, de daadkracht en de stressbestendigheid die nodig zijn om het verschil te maken in crisissituaties? Word dan één van onze nieuwe informatiemanagers CoPI. Deze crisisfunctie is een uitdagende aanvulling op je dagelijkse werk.

Wat je doet

Bij een crisis of grootschalig incident werken (hulp)diensten samen vanuit een Commando Plaats Incident (CoPI) onder leiding van een leider CoPI. Jouw taak? Zorgen dat het CoPI de juiste informatie op het juiste moment heeft om snelle en goede beslissingen te nemen. Dit gaat over alles: van de aard en omvang van het incident tot de bestrijdingsmethoden. Jij coördineert dit proces en ondersteunt het team met jouw expertise.

Pikettaken / ontwikkelpoule

Samen met 4/5 collega’s vorm je een piketpoule. Eén keer per vijf weken heb je bereikbaarheidsdienst (piket). Je bent dan een week lang 24/7 bereikbaar, heb je een piketvoertuig tot je beschikking  en klaar om in actie te komen wanneer de pieper gaat.

Onze regio zijn opgedeeld in twee clusters:

  • Cluster Noord: Kampen, Staphorst, Steenwijkerland, Zwartewaterland en Zwolle.
  • Cluster Zuid: Dalfsen, Deventer, Hardenberg, Ommen, Olst-Wijhe en Raalte.

We zoeken versterking voor beide clusters. Ben je benieuwd hoe het is om naast je ‘normale werk’ ook een crisisfunctie te hebben? Lees dan het verhaal van Joshua.

Wat we bieden

Als informatiemanager CoPI heb je een uitdagende en veelzijdige crisisfunctie die je uitvoert naast je normale baan. Je krijgt een opleiding tot informatiemanager CoPI, waarbij je jaarlijks ongeveer 40 uur aan trainingen en oefeningen besteedt om je vaardigheden op peil te houden. Daarnaast ontvang je een beschikbaarheidsvergoeding volgens de arbeidsvoorwaardenregeling van je hoofdwerkgever.

Wat we vragen

Ben jij de proactieve, stressbestendige aanpakker die we zoeken? We hebben iemand nodig die daadkrachtig, nieuwsgierig en omgevingsbewust is. Iemand die moeiteloos verbanden kan leggen tussen gegevens, knelpunten herkent en oorzaak-gevolgrelaties ziet. Plannen, organiseren en coördineren zijn jouw tweede natuur. Kun je op een inspirerende manier presenteren en adviseren? Ben je accuraat en digitaal vaardig, en werk je graag samen in een team? Perfect!

Daarnaast vragen we het volgende:

  • Je bent werkzaam bij Veiligheidsregio IJsselland of een van haar partnerorganisaties, zoals Politie, GGD, Waterschap, Provincie, gemeente.
  • Je woont/verblijft bij voorkeur in onze regio en/of kan binnen 30 minuten in Zwolle zijn.
  • Je hebt toestemming van je werkgever.
  • Tijdens bereikbaarheidsdiensten (piket) ben je 24/7 bereikbaar

Interesse?

Solliciteer dan nu via sollicitatie@vrijsselland.nl onder vermelding van ‘Informatiemanager CoPI’. We zijn benieuwd naar je motivatie! Na ontvangst van je CV en motivatiebrief ontvang je een bevestiging en ons privacy statement voor akkoord.

Wil je meer weten over deze functie? Neem contact op met Cees Jan Bloemendaal, waarnemend teamleider Veiligheidsbureau (06-53355594) of Coen Vaarkamp, Adviseur Crisisbeheersing & Informatiemanager (06-30728675). Je bent van harte welkom om met hen een kop koffie te drinken, terwijl zij al jouw vragen beantwoorden en vertellen over de crisisfunctie en de organisatie. Liever mailen, dat kan via crisisorganisatie@vrijsselland.nl.